Translate

onsdag den 18. september 2013



Nu er tiden hvis at jeg ska fortälle en lille smule om mig selv og mine interesser.

först og fremmest at min familie jo min störeste interesse - Manden og mine 3 skönne ( og til tider sköre) unger. Vi har jo også vores dejlige hund Anton....

MEN dette indläg skulle handle om mig....

Jeg vil gerne se mig selv som en kreativ person...eller jeg pröver ihvertfald at väre det.

Jeg elsker håndarbejde...

jeg syr Patchwork, häkler og strikker lidt også.

nu vil jeg lägge lidt foto ind af noget af det jeg har syet i Patchwork....
noget blev godt ( som jeg er stolt af ) og andet knap så godt ( al begyndelse er svär)

Denne lille drage var det ALLEFÖRSTE jeg nogensinde syede i PW, og jeg ka huske jeg tänkte " blir ALDRIG färdig"...men som du ka se blev den  färdig og min sön der nu er 16 år har den stadig..




da havde jeg fået lidt blod på tanden og tänkte DET HER kan jeg godt....også var det igang med hver sit täppe til min to store börn....
Da jeg skulle sy täppet til Jonas var jeg ikke så erfaren endnu og når de mere erfarende gav mig råd og vejledning,  og en sagde til mig " sådan der kan du altså ikke göre det, den her måde er lettere..."tänkte jeg... Det ska de sq ikke bestemme....men da jeg så skulle sy marias täppe tänkte jeg lidt mere over hva de sagde og tog til mig af deres viden....

Jonas täppe



havde jeg dog bare hört lidt mere efter den gang :)











Marias Täppe

 Her havde jeg hört lidt mere efter i timen :)












da jeg så havde lavet disse to täpper fik jeg lidt mere blod på tanden og ville gerne lave noget af det alle de andre havde  - syede dengang i en lille klub der hed " De Rappe Nåle" i Säby og jeg så, lärte og fik en del mere erfaring med at sy PW.
Vi havde tit en kursus aften hvor nogen havde lavet et eller andet rigtig smart og flot. 
En af aftnerne skulle vi lave en såkaldt " skraldespand"og den dag i dag er den Uundvärlig når jeg sidder og nörkler med det ene eller andet.

jeg har også syet en lille hund, det var også den gang jeg syede i den lille klub.


den står i dag på sofaen til pynt...et fremtidligt projekt er at lave en eller to mere i mindre störrelse. Denne hund er lavet i firkanter str 5X5 og vil gerne ned i en str 3x3 eller mindre...men nu må vi se hvornår det bliver :)








Da vi fik vores lille efternöler i 2005 skulle hun selv også ha et lille täppe og det kommer her

Kristinas täppe


kvaliteten på foto er ikk så go...

da hun skulle döbes ville jeg selv lave bordkort og de kommer her


ca 55 stk blev syet sammen den gang, og jeg må indrömme at jeg er ganske stolt af dem :)
jo man må gerne rose sig selv.


Tidligere på året blev jeg faster for förste gang. Min lillebror blev far for förste gang...det er stort at blive foräldre både 1 2 og 3. gang ( eller hvor mange gange man nu oplever det lille mirakel)
også self skulle fatser i gang med en hel masse til den lille guldklump.....han er verdens 4. vidunder ( mine egen 3 er jo de förste viundere <3)
Så her er lidt af alt det jeg fik syet sammen til ham.



 her over er foto af mine piger som viser frem






-------------------------------------------------->
en lille rangle syet af rester fra täppet

 Axels lille täppe 
 mönstret til täppet er et jeg selv har fundet på
<-----------------------------------------------------------
denne her hedder en umulius, den er lavet af skumfirkanter, og man vender og drejer den så der kommer et mönster frem som passer sammen.

her over har jeg lavet en firkant med rangler i
 ( det er de gule fra kinderäg med små klokker isom er brugt som rangler)
den var lidt kringlet at sy sammen , men gangske stolt af den er jeg, isär fordi den er syet uden opskrift ( jeg var for närig til at köbe den ;) )
så den er syet ud fra en masse foto af den også lidt på gefulen.



Det blev vist det for i dag.
---------------------------------------------------------------------------




Ingen kommentarer:

Send en kommentar